Lårbenshals

Idag blev det en liten annorlunda rubrik, det är så att min älskade pappa gick och trillade i går morse hos en vän, han hade extremt ont i ljumsken sa han, han körde hem från sin vän, ringde mig innan han körde och sa att jag skulle gå bort till honom och ta ut hans rullstol för han kunde inte gå, så det gjorde jag, shit tror aldrig jag sett min far ha så ont, men efter ett tag kom han upp från bilen med ett ben och då han hade skadat benet som han har protes på annars, och lyckades sätta sig i rullstolen, evis som han är ville han in i sin lägenhet men vi var lite mer envisa och tog honom till medicinakuten men där kunde dem bara säga att vi skulle ringa och boka tid på den vårdcentral som han tillhör så det gjorde vi, klockan var då halv 12 och han fick en till 14:30 så pappa och jag rulla försiktigt hem till min mamma och satte oss på gården, då pappa inte kunde resa sig från rullstolen för sina smärtor :(
Mamma var snäll och bjöd på fika och kaffe, mumma va det fast jag redan hade ätit frukost. vi satt där i regn och rusk för inte lämnar jag min pappa själv ute bara för det regnar, sen vid 14 begav jag och min far oss ner till läkaren, då var det fin väder igen vi var där 14:10 och skrev in honom, vi satt där och vänta och vänta och kom inte in fören 14:55, jag trodde jag skulle dö så kvavt och varmt där var i väntrummet, när vi kommer in till läkaren berättar min far hur allt hade gått till och läkaren klämde och kände på hans ben och sa att det kunde vara en spricka i bäcknet eller en muskelsträckning i låret så antingen kunde vi bli skickade till röntgen samma dag eller avvakta 2 dagar men där var jag snabb och sa att han skulle på röntgen idag (igår) för så ont som han hade, så ville pappa ha lite smärtstillande, och fick 2 panodil i bustabletter, fast det hjälpte såklart inte, sen satt vi och vänta på remissen till röntgen. Efter det kom min kära sambo och hämtade oss igen och körde oss tillbaka till lasarettet, på röntgen gick det ganska snabbt, och sen kom en kvinna från reseptionen och sa - slå inte på budbäraren men ni ska till Lund..
Pappa blev ganska ledsen det märkte jag på honom, för då visste han att det var något med skelettet.
Så jag hjälpte pappa hem igen i rullstolen och där mötte S upp och körde pappa till Lund och jag kunde inte följa med mer för min älskade mamma hade varit snäll och ställt upp och passat Frida medans jag var med pappa hela dagen. Tack mamma och Anna som oxå hjälpte till med Frida <3

Imorse när jag vakna så hade S skrivit till mig att pappa hadeblivit inlagd för han satt nere i Lund med pappa tills vi visste vad som skulle hända.
Han hade brutit lårbenshalsen så högt uppe så dem var tvugna att byta ut höftkulan med på honom, så nu är han säkert på operation.. Hoppas allt löser sig.
Jag tror det kommer bli jobbigt för honom för det var ju det benet som han har protes på, och hoppas han kan lära sig att gå ordentligt och lära sig att man inte kan göra visa rörelser för då kan höftkula gå ur led...
Men ennvis som han är så kommer han säkert fixa detta med....

Tack till er alla som ställde upp igår, och tack min älskade rygg för att jag inte kunde sova i natt men det var det värt ;)

 Love Sara

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0