50 Dagar kvar tills bebis ska komma och läkarbesök med Emil

Idag ringde klockan 06:32 som vanligt, för att göra lite kaffe och läsa nyheterna innan jag väcker barnen på morgonen, sen vid kvar i 8 vakna Emil, han skulle ju till dagis, och min pappa körde oss till dagis :)
Efter det fundera vi på var vi skulle äta frukost så det slutade hemma hos min mamma. Det var sååå gott... hihi
Sen körde pappa mig och Frida hem så jag kunde hämta papper och vagnen så vi kunde hämta Emil på dagis så han kunde gå till läkaren, läkaren och jag pratade lite om Emil komjölksallergi och det verkar som han börjar växa ifrån det, men han får inte dricak ren mjölk än, men vi får se..
En sköterska mätte och vägde, han vägde 15,6kg och vad 96.5cm lång. Så han är en lite fis i växten, så det blev att ta prover på honom, men ite för mjölk och gluten och så utan tillväxthormon, sköldkörtelsprova och något annat, för han ligger ganska mycket under "normal" kurvan, så blev jag helt stirrig igen haha, många tankar som flög upp i huvudet, alla hans kompisar växer ju om honom, tror han är kortas på dagis, och nu går han på stora avdelningen alltså 4-6 åringar så han ser liten ut på dagis...
Så svar på dem proverna får jag om 4 veckor, en lång väntan och förhoppningsvis visar att han "växer" normalt fast lite sakta...
Efter vi hade varit hos läkaren så gick vi hem och slappnade av lite, och nu bakas en kladdkaka i ugnen för jag hade lovat Emil det om han hade varit duktig hos läkaren...

För övrigt så mår vi alla bra, Frida har börjat prata mer och mer, när vi är hemma säga Frida ofta - där är det... hon är så gullig och börjar bli sååå stor, det är så roligt.

Det är 50 dagar kvar tills vår lilla bebis ska komma, bebis är inte heller så stor väger bara 1678gram så jag ska på tillväxtultraljud i slutet av månaden, men Emil och Frida har inte heller varit så stora men denna är minst än så länge, men allt kan ändras.

Med mina händer ät det katastrof, kunde inte ens hyvla ost hemma hos mamma idag till frukosten, jag har typ ingen kraft och ont har jag, jag har fått ta av mig ringarna för den höll ju nästan på att växa fast i mina nu för tiden "korviga" fingrar..
Barnmorskan sa inget om att jag hade ont och beskrev mina besvär, kändes lite norchalant.
Jag tycker det är jätte jobbigt och vill gråta många gånger för saker och ting är inte längre så självklart att göra längre.
Hälla upp kaffe, göra välling till Frida, dammsuga, torka golven, tvätta, vika tvätten, bära Frida, laga mat, diska, och iblan tända en cigg... allt är jobbigt :(

Nä nu ska jag börja med middagen...

Ha det bäst alla!!!

Kram Sara


Kommentarer
Postat av: Lotta

ja nu längtar man att se det lilla knytet=),,,kram

2009-10-08 @ 15:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0